Feedback niet laten klinken als kritiek, het is minder eenvoudig dan het lijkt. Zeker als het om je collega’s of werknemers gaat.
Hoe zorg je ervoor dat je rustig en duidelijk uitlegt wat je precies bedoelt? Hoe kan je vermijden dat de ander de boodschap niet correct interpreteert, of zich aangevallen voelt? En hoe kan je garanderen dat er ook echt iets verandert na je gesprek?
Iets voor jou? Deze training is er voor iedereen die:
• Niet goed weet hoe je iets duidelijk en tactvol bij een collega kan aanbrengen
• Soms liever niets zegt om geen conflict te veroorzaken
• Het geven van feedback blijft uitstellen
• Merkt dat mensen emotioneel of geïrriteerd reageren op jouw feedback
• Wil leren om rustig en meer zelfzeker feedback te geven
What's in it for you? Na de training:
• Geef je ondubbelzinnige positieve en constructieve feedback
• Vermijd je emotionele of geïrriteerde reacties
• Kan je heldere verwachtingen uitspreken en duidelijke afspraken maken
• Kun je mensen constructief aanspreken en complimenteren
• Kun je beter omgaan met de reactie van de ander
• Heb je inzicht in belemmerende en helpende gedachten bij het geven en ontvangen van feedback
• Maak je de switch van feedback naar feedforward