Als belastingadviseur of accountant wordt u dagelijks geconfronteerd met steeds meer administratieve verplichtingen zoals de strenger wordende antiwitwaswetgeving, de formaliteiten rond het cliëntacceptatiebeleid en de periodieke kwaliteitstoetsingen. Daarnaast brengen digitalisering en automatisatie bijkomende investeringen met zich mee. Bovendien dient u voortdurend uw kennis van de relevante vakgebieden zoals btw, directe belastingen en vennootschapswetgeving up-to-date te houden.
Kunt u zich door deze administratieve en financiële tsunami onvoldoende kunt focussen op wat u graag doet en waar u goed in bent: het leveren van toegevoegde waarde aan uw klanten-ondernemers door een proactieve adviesverlening en tijdige rapportering? Geven tijd- en personeelsgebrek aanleiding tot frustraties, stress … en soms administratieve boetes?
Dan zou u ervoor kunnen kiezen om uw kantoor over te laten, of om een samenwerking aan te gaan met een confrater. Maar wanneer en hoe begint u daaraan? Is dat een vraag die u soms bezighoudt? Schrijf u dan zeker in op dit seminarie dat u een duidelijk zicht geeft op alle mogelijkheden en u antwoord zal bieden op volgende vragen:
- Hoe kunt u uw kantoor voorbereiden op een overname?
- Welke elementen zijn van belang voor de bepaling van de overnameprijs?
- Zijn er opdrachtbrieven aanwezig?
- Is er een klantacceptatiebeleid?
- Wat zal er met uw personeel gebeuren?
- Verkoopt u de aandelen van uw exploitatievennootschap of verkoopt u uw klantenbestand?
- Blijft uw kantoor op dezelfde locatie?
- Op welke manier kunt u, na een overname, uw ervaring en expertise verder ter beschikking stellen van uw klanten?
Spreker: een nader te bepalen bedrijfsrevisor.
Deze opleiding wordt hybride aangeboden, d.w.z. 'on campus' of via 'livestream'.