Pre-teaching, digitale lessen, instructiefilmpjes,… Door het coronavirus zijn deze begrippen actueler dan ooit. Maar hoe kun je ook na de coronacrisis instructiefilmpjes blijven inzetten om je lessen te verrijken? Dat leer je tijdens deze workshop! Vanuit een praktijkvoorbeeld ga je in deze workshop ook effectief aan de slag met eigen leerinhouden.
Het werken met instructiefilmpjes heeft immers heel wat voordelen, niet alleen voor je leerlingen, maar ook voor jezelf. Met een minimum aan voorbereiding creëer je maximale betrokkenheid en activiteit bij je leerlingen. Instructiefilmpjes maken het jou als leerkracht mogelijk om je onderwijstijd optimaal te benutten doordat je reeds van bij de start van de les, eventueel voorafgegaan door een beknopte instructie, over kan gaan tot de verwerkingsfase (inoefening).
Voor inhoudelijke vragen raadplegen je leerlingen het filmpje. Ze kunnen op elk moment de instructie (her)bekijken of pauzeren. Dit geeft je dan weer de mogelijkheid om je leerlingen en hun werk te observeren en reeds onmiddellijk feedback te geven.