PXL LVAB- Case studies

De federale ombudsdienst: onbekend is onbemind (ON CAMPUS)

22-09-2020
Hogeschool PXL - - 3500 Hasselt

Burgers kloppen steeds vaker bij de Ombudsman aan.

Burgers klagen vooral over de lange wachttijden, betwisten de wettelijkheid van bepaalde administratieve praktijken en eisen een betere dienstverlening.  Zoals de vorige jaren gaan de klachten hoofdzakelijk over asiel en migratie, de sociale zekerheid en fiscaliteit.
Het vertrouwen van de burger in de overheid kan een flinke deuk krijgen wanneer ze te lang moeten wachten, onvoldoende geïnformeerd worden of zich onrechtvaardig behandeld voelen.

Ze verwachten duidelijke en betrouwbare informatie zodat ze hun dagelijks leven goed kunnen organiseren. Burgers verwachten een toegankelijke en empathische overheid. Burgers verwachten een performante administratie
Het is de rol van een ombudsman om het vertrouwen te herstellen. We merken dat transparantie veel klachten kan voorkomen.

In dit seminarie zal worden uiteengezet wat de burger, in casu de economische beroepsbeoefenaar, kan en mag verwachten van de Federale Ombudsman.

Let op!
Omwille van de huidige corona maatregelen (social distancing) bieden de on campus sessies slechts 47 zitplaatsen.  
De inschrijvingen voor deze opleidingen zijn bijgevolg zeer beperkt.

 

 

Datum en tijd

Dinsdag 22 September 2020
van 18:30 tot 21:30u.

Einde inschrijvingen: Dinsdag 15 September 2020
Annulatie mogelijk tot en met: Dinsdag 15 September 2020

Programma

Docenten

Dewachter Kristien

Dewachter Kristien

Auditeur bij de Federale Ombudsman

Meer

Prijs

LVAB lid: 40,00 EUR

Deelnemer: 80,00 EUR

Student PXL Case Studies : 10,00 EUR

PXL-Personeel: 0,00 EUR

Ambtenaar: 40,00 EUR

Bestuurslid LVAB: 0,00 EUR

Ere-bestuurslid LVAB: 0,00 EUR

Sponsor: 0,00 EUR

Organisator

Contactpersoon

Voets Nathalie

Voets Nathalie


nathalie.voets@pxl.be