Onze hogeschool kenmerkt zich door een sterke betrokkenheid van het werkveld in haar onderwijs. Reeds in 2015 ontwikkelde de Hogeschool het PXL-model voor authentiek onderwijs en alle opleidingen toonden aan dat een groot deel van hun onderwijs op en samen met het werkveld worden georganiseerd. In het nieuw PXL-Mixed Learning model, dat in 2021 werd ontwikkeld, benadrukken we nog eens deze meest authentiek leeractiviteiten. De basis blijft echter behouden: elk opleidingsonderdeel is authentiek.
Maar hoe authentiek is je opleidingsonderdeel op dit moment? En hoe kan je het sterker authentiek inkleuren? Vertrek je vanuit het werkveld van het beroep waartoe je studenten worden opgeleid? Maak je optimaal gebruik van je beroepsspecifiek netwerk in je lessen? Integreer je onderzoeksinzichten vanuit je praktijkonderzoek in de les?
Na de workshop heb je/kan je:
- Je hebt inzicht in de basisprincipes van het PXL model voor authentiek onderwijs en het PXL-Mixed Learning model.
- Je kan jezelf positioneren in het PXL model voor authentiek onderwijs en het PXL-Mixed Learning model.
- Je kan de mogelijkheden om je lessen authentieker in te kleuren benoemen en toepassen in je opleidingsonderdeel.